Halp need money stat pls...

Come on in and introduce yourself!
General watch talk.
JBZ
Mr. Tasseled Loafer
Posts: 9171
Joined: Wed Oct 27, 2010 10:03 am
Name: Jeff

Re: Halp need money stat pls...

Post by JBZ » Sun Jul 01, 2018 8:44 am

matt.wu wrote:
Sat Jun 30, 2018 10:13 pm
I need another 116600 :( :( :( :( :( :( :(

Why'd I sell my three.. or four...
Because you, like the rest of us, didn’t think Rolex prices were going to rise so fast that they left their own vapor trail.

That’s actually why I’d caution against flipping the BLNR. There’s no guaranty that you’ll be able to get another without a signicant additional cash outlay.
Image

outtatime
Posts: 1571
Joined: Sat Jan 12, 2013 7:42 pm
Name: Jon
Location: Ohio

Re: Halp need money stat pls...

Post by outtatime » Sun Jul 01, 2018 8:48 am

JBZ wrote:
Sun Jul 01, 2018 8:44 am
matt.wu wrote:
Sat Jun 30, 2018 10:13 pm
I need another 116600 :( :( :( :( :( :( :(

Why'd I sell my three.. or four...
Because you, like the rest of us, didn’t think Rolex prices were going to rise so fast that they left their own vapor trail.

That’s actually why I’d caution against flipping the BLNR. There’s no guaranty that you’ll be able to get another without a signicant additional cash outlay.
Yeah but it's an in-production piece. Paying above MSRP (more than a touch) is just silly IMO and I wouldn't do it. I got my Hulk from the local AD at MSRP by just putting my name down, got one the next day. Plus, I'm planning on getting a Pepsi when I can and probably wouldn't want both.

I have a feeling at some point these will become more readily available. Or if not, I just don't get another one. :shrug:
Current
Alpina Extreme Diver 300 | Benarus Ti47 | Breitling Avenger Seawolf | Eterna KonTiki Super 1973 | Hamilton Jazzmaster Viewmatic | Hamilton Pan Europ | IWC Aquatimer 2000 | Korsbek Oceaneer | Linde Werdelin The One 2.6 | Omega Seamaster 300 Spectre | Omega Seamaster 300 Titanium | Omega Seamaster 2531.80 | Omega Speedmaster Broad Arrow | Panerai 005 | Rolex Deepsea | Steinhart Nav-B 6497 | Steinhart Ocean Vintage Military | Stowa Seatime | Zenith El Primero Stratos

Incoming


Considering
PAM 422 | AP Royal Oak 15400 Silver | Rolex Explorer II 42mm Polar | Omega PO 8500 XL


Sometimes it's easier just to watch

User avatar
PGERRITY
Posts: 2786
Joined: Sat Oct 19, 2013 6:16 pm
Name: Pat
Location: PA

Re: Halp need money stat pls...

Post by PGERRITY » Sun Jul 01, 2018 9:01 am

I’ve had the SS diver, and sourced a bracelet for it. It is INCREDIBLE on the bracelet, albeit a tad heavy. I’ll definitely pick one up again, probably my favorite watch I’ve owned outside Rolex.
And I’m slowly getting turned off by the whole “Rolex new model shortage from jump street, so if you want it you pay $10k over retail” thing they’ve been doing. $22k for a SS Daytona? F@ck off.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

User avatar
sierra11b
Posts: 3788
Joined: Tue Nov 25, 2014 9:37 am
Name: Eric
Location: Kalifornia

Re: Halp need money stat pls...

Post by sierra11b » Sun Jul 01, 2018 9:51 am

PGERRITY wrote:
Sun Jul 01, 2018 9:01 am
I’ve had the SS diver, and sourced a bracelet for it. It is INCREDIBLE on the bracelet, albeit a tad heavy. I’ll definitely pick one up again, probably my favorite watch I’ve owned outside Rolex.
And I’m slowly getting turned off by the whole “Rolex new model shortage from jump street, so if you want it you pay $10k over retail” thing they’ve been doing. $22k for a SS Daytona? F@ck off.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Some of the newcomers with deep pockets don’t seem to mind. Even some of the deep pocketed watch hobby old timers are turning up their noses but some are still willing to pay.

For awhile I kicked myself looking back on all the Rolex I’ve flipped but now I’m at the stage of not caring while enjoying the current state of my collection. For me the perceived value of Rolex is long gone now and I don’t care to ever go back. My wife is the only one who has a Rolex now. :doh:

User avatar
PGERRITY
Posts: 2786
Joined: Sat Oct 19, 2013 6:16 pm
Name: Pat
Location: PA

Re: Halp need money stat pls...

Post by PGERRITY » Sun Jul 01, 2018 11:11 am

I mean if you can afford it and it doesn’t matter, more power to you. But the fact that it’s the norm and accepted by Rolex is just annoying. I understand there’s a certain supply/demand and forced demand, but wait lists of YEARS for basic SS models is just unacceptable to me. I’ll gladly pay retail for a new, popular model. But come on, lol. “I can’t wait till I wear this watch 5 years from now..” but then again, who gives a shit what I think


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

User avatar
andrema
Bean Counter Extraordinaire
Posts: 13714
Joined: Tue Dec 01, 2009 2:04 pm
Name: William Drayton, Jr.
Location: Gone

Re: Halp need money stat pls...

Post by andrema » Mon Jul 02, 2018 11:58 am

Sell a kidney, you have 2
Image

outtatime
Posts: 1571
Joined: Sat Jan 12, 2013 7:42 pm
Name: Jon
Location: Ohio

Re: Halp need money stat pls...

Post by outtatime » Mon Jul 02, 2018 12:00 pm

David actually just got in a 15703 and I'm getting that from him. It's 1/2 the cost of the FC. Plus, I intend to wear this/the FC and it seemed silly to buy a NOS/collectible example if I'm going to take stickers off it.

Now if someone would buy some of my other stuff I can also grab a Bluesy I want from him...
Current
Alpina Extreme Diver 300 | Benarus Ti47 | Breitling Avenger Seawolf | Eterna KonTiki Super 1973 | Hamilton Jazzmaster Viewmatic | Hamilton Pan Europ | IWC Aquatimer 2000 | Korsbek Oceaneer | Linde Werdelin The One 2.6 | Omega Seamaster 300 Spectre | Omega Seamaster 300 Titanium | Omega Seamaster 2531.80 | Omega Speedmaster Broad Arrow | Panerai 005 | Rolex Deepsea | Steinhart Nav-B 6497 | Steinhart Ocean Vintage Military | Stowa Seatime | Zenith El Primero Stratos

Incoming


Considering
PAM 422 | AP Royal Oak 15400 Silver | Rolex Explorer II 42mm Polar | Omega PO 8500 XL


Sometimes it's easier just to watch

User avatar
RALAustin
Posts: 3380
Joined: Tue Mar 08, 2011 3:52 pm
Name: Rob

Re: Halp need money stat pls...

Post by RALAustin » Mon Jul 02, 2018 5:31 pm

Congrats! I am on my fourth steel AP diver, but this one will stick with prices continuing to go up. Great time to take the plunge.

outtatime
Posts: 1571
Joined: Sat Jan 12, 2013 7:42 pm
Name: Jon
Location: Ohio

Re: Halp need money stat pls...

Post by outtatime » Mon Jul 02, 2018 6:22 pm

Thanks. I really wanted to do the FC but that’s a ton to pour into one piece. It was either flip the BLNR, Spectre and DSOTM plus cash for the FC or just do the BLNR and a little cash for this.
Current
Alpina Extreme Diver 300 | Benarus Ti47 | Breitling Avenger Seawolf | Eterna KonTiki Super 1973 | Hamilton Jazzmaster Viewmatic | Hamilton Pan Europ | IWC Aquatimer 2000 | Korsbek Oceaneer | Linde Werdelin The One 2.6 | Omega Seamaster 300 Spectre | Omega Seamaster 300 Titanium | Omega Seamaster 2531.80 | Omega Speedmaster Broad Arrow | Panerai 005 | Rolex Deepsea | Steinhart Nav-B 6497 | Steinhart Ocean Vintage Military | Stowa Seatime | Zenith El Primero Stratos

Incoming


Considering
PAM 422 | AP Royal Oak 15400 Silver | Rolex Explorer II 42mm Polar | Omega PO 8500 XL


Sometimes it's easier just to watch

User avatar
logan2z
IT Admin
Posts: 9401
Joined: Sat Nov 24, 2012 1:08 am
Name: Andrew
Location: SF Bay Area, CA

Re: Halp need money stat pls...

Post by logan2z » Mon Jul 02, 2018 6:36 pm

Congratulations, I hope to pick up a steel Diver at some point. Love the watch.

User avatar
Grahamcombat
Posts: 3901
Joined: Sun Aug 21, 2011 5:24 pm
Name: Graham

Re: Halp need money stat pls...

Post by Grahamcombat » Mon Jul 02, 2018 9:27 pm

Congrats!!

User avatar
hoppyjr
HJ
Posts: 29950
Joined: Thu Feb 24, 2011 9:05 am
Name: Hoppy
Location: Washington State

Re: Halp need money stat pls...

Post by hoppyjr » Mon Jul 02, 2018 9:39 pm

All these are outta my league. I think Adam has the carbon one.

If I were a baller, a shot-caller, or a little bit taller....I’d go stainless blue dial all day long.

JBZ
Mr. Tasseled Loafer
Posts: 9171
Joined: Wed Oct 27, 2010 10:03 am
Name: Jeff

Re: Halp need money stat pls...

Post by JBZ » Tue Jul 03, 2018 5:29 am

Congrats. Out of my league, too, but the SS diver is in my short list for when I hit Lotto.
Image

User avatar
blkgsl
Herro!!!
Posts: 2724
Joined: Mon Nov 18, 2013 12:30 am
Name: blkgsl

Re: Halp need money stat pls...

Post by blkgsl » Tue Jul 03, 2018 11:53 am

Congrats!

hans
Posts: 2
Joined: Thu Jul 05, 2018 11:36 am

Re: Halp need money stat pls...

Post by hans » Thu Jul 05, 2018 6:01 pm

I really don't like the Off-Shore models of the Royal Oak. They just look... immature? I don't know, too bulky, plus going for the cliche 10 o'clock crown to look "different". Nah, miss me with dat' gay shiz BRUH.

outtatime
Posts: 1571
Joined: Sat Jan 12, 2013 7:42 pm
Name: Jon
Location: Ohio

Re: Halp need money stat pls...

Post by outtatime » Thu Jul 05, 2018 6:02 pm

hans wrote:
Thu Jul 05, 2018 6:01 pm
I really don't like the Off-Shore models of the Royal Oak. They just look... immature? I don't know, too bulky, plus going for the cliche 10 o'clock crown to look "different". Nah, miss me with dat' gay shiz BRUH.
Umm...ok...
Current
Alpina Extreme Diver 300 | Benarus Ti47 | Breitling Avenger Seawolf | Eterna KonTiki Super 1973 | Hamilton Jazzmaster Viewmatic | Hamilton Pan Europ | IWC Aquatimer 2000 | Korsbek Oceaneer | Linde Werdelin The One 2.6 | Omega Seamaster 300 Spectre | Omega Seamaster 300 Titanium | Omega Seamaster 2531.80 | Omega Speedmaster Broad Arrow | Panerai 005 | Rolex Deepsea | Steinhart Nav-B 6497 | Steinhart Ocean Vintage Military | Stowa Seatime | Zenith El Primero Stratos

Incoming


Considering
PAM 422 | AP Royal Oak 15400 Silver | Rolex Explorer II 42mm Polar | Omega PO 8500 XL


Sometimes it's easier just to watch

outtatime
Posts: 1571
Joined: Sat Jan 12, 2013 7:42 pm
Name: Jon
Location: Ohio

Re: Halp need money stat pls...

Post by outtatime » Thu Jul 05, 2018 6:43 pm

It’s fine if you don’t care for the design. I was more confused with “miss me wit dat gay shit brah”
Current
Alpina Extreme Diver 300 | Benarus Ti47 | Breitling Avenger Seawolf | Eterna KonTiki Super 1973 | Hamilton Jazzmaster Viewmatic | Hamilton Pan Europ | IWC Aquatimer 2000 | Korsbek Oceaneer | Linde Werdelin The One 2.6 | Omega Seamaster 300 Spectre | Omega Seamaster 300 Titanium | Omega Seamaster 2531.80 | Omega Speedmaster Broad Arrow | Panerai 005 | Rolex Deepsea | Steinhart Nav-B 6497 | Steinhart Ocean Vintage Military | Stowa Seatime | Zenith El Primero Stratos

Incoming


Considering
PAM 422 | AP Royal Oak 15400 Silver | Rolex Explorer II 42mm Polar | Omega PO 8500 XL


Sometimes it's easier just to watch

User avatar
hoppyjr
HJ
Posts: 29950
Joined: Thu Feb 24, 2011 9:05 am
Name: Hoppy
Location: Washington State

Re: Halp need money stat pls...

Post by hoppyjr » Thu Jul 05, 2018 8:14 pm

outtatime wrote:It’s fine if you don’t care for the design. I was more confused with “miss me wit dat gay shit brah”
I believe many of us are also confused by Hans.

We still haven’t heard what he did with Franz.

User avatar
jeckyll
Honorary Assistant Jr. Hall Monitor in Training
Posts: 10336
Joined: Thu Feb 25, 2010 10:11 pm
Name: Björn

Re: Halp need money stat pls...

Post by jeckyll » Thu Jul 05, 2018 8:25 pm

hoppyjr wrote:
outtatime wrote:It’s fine if you don’t care for the design. I was more confused with “miss me wit dat gay shit brah”
I believe many of us are also confused by Hans.

We still haven’t heard what he did with Franz.
He puumphhed him uhhp... What else?

Blah blah smrt phone

If you believe the doctors, nothing is wholesome; if you believe the theologians, nothing is innocent; if you believe the military, nothing is safe.
--Lord Salisbury

outtatime
Posts: 1571
Joined: Sat Jan 12, 2013 7:42 pm
Name: Jon
Location: Ohio

Re: Halp need money stat pls...

Post by outtatime » Fri Jul 06, 2018 12:17 pm

My new summer beater

Image
Current
Alpina Extreme Diver 300 | Benarus Ti47 | Breitling Avenger Seawolf | Eterna KonTiki Super 1973 | Hamilton Jazzmaster Viewmatic | Hamilton Pan Europ | IWC Aquatimer 2000 | Korsbek Oceaneer | Linde Werdelin The One 2.6 | Omega Seamaster 300 Spectre | Omega Seamaster 300 Titanium | Omega Seamaster 2531.80 | Omega Speedmaster Broad Arrow | Panerai 005 | Rolex Deepsea | Steinhart Nav-B 6497 | Steinhart Ocean Vintage Military | Stowa Seatime | Zenith El Primero Stratos

Incoming


Considering
PAM 422 | AP Royal Oak 15400 Silver | Rolex Explorer II 42mm Polar | Omega PO 8500 XL


Sometimes it's easier just to watch

R_Ongjoco
Posts: 134
Joined: Tue Apr 22, 2014 11:10 am
Name: Ron
Location: Bay Area, CA

Re: Halp need money stat pls...

Post by R_Ongjoco » Fri Jul 06, 2018 12:18 pm

:clap:

User avatar
RALAustin
Posts: 3380
Joined: Tue Mar 08, 2011 3:52 pm
Name: Rob

Re: Halp need money stat pls...

Post by RALAustin » Fri Jul 06, 2018 3:41 pm

Congrats!

User avatar
Grahamcombat
Posts: 3901
Joined: Sun Aug 21, 2011 5:24 pm
Name: Graham

Re: Halp need money stat pls...

Post by Grahamcombat » Fri Jul 06, 2018 3:49 pm

Congrats!!

User avatar
hoppyjr
HJ
Posts: 29950
Joined: Thu Feb 24, 2011 9:05 am
Name: Hoppy
Location: Washington State

Re: Halp need money stat pls...

Post by hoppyjr » Fri Jul 06, 2018 4:06 pm

outtatime wrote:My new summer beater

Image
Congrats!

User avatar
unixshrk
Ex-Sherpa
Posts: 9586
Joined: Wed Oct 12, 2011 8:29 am
Name: Chris
Location: North Texas

Re: Halp need money stat pls...

Post by unixshrk » Fri Jul 06, 2018 5:21 pm

Damn. Congrats!!!

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: andy tims, AzRincon, CGSshorty, Henryj, Knome, logan2z, namor, pbj204, sinner, Torrid and 11 guests